יואל אמת
  • דף בית
  • הבלוג
  • הרשמה לניוזלטר
  • נעים להכיר
  • דף בית
  • הבלוג
  • הרשמה לניוזלטר
  • נעים להכיר
מכאוס לצמיחה – התערוכה של נון לאונרד – "נבראת"
ראשי » בלוג פסיפס » מכאוס לצמיחה – התערוכה של נון לאונרד – "נבראת"
יואל אמת
  • דף בית
  • הבלוג
  • הרשמה לניוזלטר
  • נעים להכיר
  • דף בית
  • הבלוג
  • הרשמה לניוזלטר
  • נעים להכיר

מכאוס לצמיחה – התערוכה של נון לאונרד – "נבראת"

15/11/2019 15:41 סגור לתגובות על מכאוס לצמיחה – התערוכה של נון לאונרד – "נבראת" יואל אמת

בתאריך 30.11.19 נפתחה ב"גלריה 12"  בכיכר קדומים ביפו תערוכה של האדריכלית ואמנית  נון לאונרד האמנית מפסלת מילדות בברזל ופסיפס והציגה בתערוכות  שונות. לצייר החלה לפני כ-12 שנים כשהתגרשה. תהליך הפירוד היה טעון והאנרגיה שהכילה נדרשה להארקה וביטוי. היתה זו הטלטלה המשמעותית השנייה שחוותה בחייה וגרמה לתחושת אבדן כיוון מצד אחד ומאידך גרמה להעצמה עצמית וצמיחה פנימית.

העבודות הינן רב מימדיות והן מודבקת אחת על גבי השנייה, העליונה הקטנה יותר הינה ממוקדת ומחוברת לקודמתה המפושטת לרווחה.  הן מהוות תיעוד דיאלוג  בין ההווה הקיומי המתרקם ונברא כל העת ובין העבר שנמוג בשלהי הזמן והזכרונות הדוהים זהו תאור קוסמי של בריאת פלנטה אנושית מתוך ענן החוויות והמאבקים לשימור  ובריאה שהאמנית חוותה וזאת על רק ארועים מכוננים שהביאו אותה למה שהינה היום,

האירוע הראשון היה פטירת אביה  שהיה דמות נערצת לפני כ 40 שנה. אביה היה אדריכל ואספן של תמונות של כנסיות אותן תעדה ואספה נוצרת זכרון יקר.  באותה עת שאפה ללמוד  עבודה סוציאלית ואף התקבלה ללימודים אלה  אולם מותו  של אביה גרם לה לשנות נתיב ולהמשיך את דרכו. היא למדה לתואר ראשון במגמת עיצוב סביבה בבצלאל ולאחר מכן בטכניון למדה  לתואר שני באדריכלות ובינוי ערים.

בנוסף ללימודים אלה למדה רישום  אצל שיר שבידרון ופנחס כהן גן . התחושה שאבדן מוביל לצמיחה ולגילוי מקורות פנימיים החלה להתרקם להבנה על מהות החיים ותפקיד האבדן. בד בבד שאפה לגדל משפחה ולמרות קשייה להיכנס להריון, מצב שתסכל וגם אתגר אותה, הצליחה בסופו של דבר להרות ולגדל ארבעה בנים. גם כאן המאבק בבלתי אפשרי לכאורה היה אירוע מכונן ומאיר את המציאות הבלתי מוכרת. המציאות אותה היא מתארת בעבודות הקנבס מתוחות על עץ או דיקט היא כאוטית מוכלת בסדר עליון שחוקיו טמירים. הארועים בלתי צפויים ולעיתים אף לא רצויים, הכלים המוכרים נשברים ונוצר הצורך לבנות חדשים.

הכלים החדשים יוצרים סדר חדש אישי הצומח בתוך הכאוס הכללי והבלתי צפוי. מקצוע הארכיטקטורה בו היא עוסקת היה כעין תשובה פנימית מסודרת ונשלטת מול הבלתי צפוי האופף אותה. כל זאת היא מתארת בעבודותיה הנעות בקוטביות בין הנושאים המתוארים בהן. בסיס הדימויים העיקרי הוא עימות בין הריסות של כנסיה –אחת מני רבות המסמלות את אביה והריסות הפרידה הבלתי צפויה ממנו – ובין הרקע. הרקע בנוי מקוויי מתאר הנדסיים אופקיים ואנכיים ומתאר מערך ארכיטקטוני מסודר ונשלט המכיל את ההרס ויוצר עמו איזון דינמי של יש ואין בכפיפה אחת. המסקנה היא שאין כאוס, אלא הוא סדר שונה שאיננו מבינים את חוקיו. אחת העבודות מתיחסת ליחסים האמביוולנטיים שלה לאמה. הרצון להתקרב רגשית מול השכלתנות הנוקשה של האם וחוסר האונים לגשר בין עולמותיהן מבוטאות היטב בפני הנשים המתוארות בעבודה והיותן במדורים בלתי נגישים זו לזו במערכת הכבולה בחוקים סמויים.

נון משתמשת בצבעי אקריל שמן טושים אקריליים ואבקות מרוקאיות. הביטוי שלה אקספרסיבי מוכל בדימוי אבסטרקטי ארכיטקטוני. עמו היא גולשת למחוזות ביטוי חדשים. את פני שני ילדיה ציירה כדימוי פרימיטיבי בהבעתו ושימוש בקווים הנדסיים ישרים . הפנים מנוגדות, מוחצנות מול רגישות, הנראות ארכיטקטונית ודומה לאמנות  דיגיטלית. כך האמנית בחרה כדי לתאר את החיווי של היות הפנים שיקוף של פנימיות של רבדים כתוכנית אב שהטבע רקם  מול תפקידה כאם ומתעדת רשמים של דרכה. השילוב של ניגודי תוכן וניראות הינה השפעת הכאוס הקוטבי והמנוגד לציפיות. נון אפשרה לעצמה להיות מושפעת באופן אקלקטי מאמנים ואדריכלים ידועי שם וממפגשים מזדמנים ולתת לאקראיות להיות המנחה שלה ולהובילה ליעדים פנימיים אותם המחשבה המכוונת קצרה ידה להשיג.

העבודות הן סיכום דרך ומורשת גם יחד. הן אוניברסליות במסר שלהן וממריאות מעבר לסיפור האישי. הבריאה מתוך משבר היא תופעה קולקטיבית שמבוטאת בתערוכה זו באופן יצירתי ייחודי. נון  באה מענף האדריכלות שהוליד לא מעט אמנים שחרגו מהביטוי האדריכלי וחטאו ביצירת אמנות אישית הנשענת על יסודות מקצועם התכנוני. נון לאונרד הביאה לאמנות יסודות אלו שמהוות מסגרת מכילה לעולם פנימי תוסס ובורא. בעסוקה היא גם שואבת ממנו רעיונות לחללים שהיא מעצבת שנועדו להכיל בני אדם מרגישים וחווים. סגנונה האישי הוא עדות שניתן להוסיף ולחדש חיוויים וביטוי אמנותי באמצעים וכלים קיימים ושיש נביאה בעירנו.

אוצרת: ד"ר הדרה שפלן קצב

יח"צ: מיכל סדן 

שעות פתיחה: א' – ה': 10.00-14.00, ב', ג', ה' – 16.00-20.00  ו' – 11.00-15.00

שבת – 11.00-16.00.        נעילת התערוכה: ב- 29.12.19 – יום א' בשעה 14.00

« הקודם
הבא »
נעים להכיר
שמי יואל אמת, חבר איגוד העתונאים בסקטור האקדמי בישראל , עורך וכותב סקירות אודות תערוכות אמנות ב8 השנים אחרונות. התחלתי בכתיבה במסגרת "מגזין המושבות" שפעל בזכרון יעקב מספר שנים וערכתי את מדור האמנות. במהלך תקופה זו ראיינתי מאות אמנים... להמשך קריאה
  • Facebook
פוסטים אחרונים

עינית הנפש – תערוכתה של חנה בן אליעזר קרטיס -"עפה".

בגלריה

Being There – An Art Exhibition by Koren Herszkowicz: “Bewitched Alchemy”

The

"תקומה" – תערוכה של נורית בהונקר "הדי מלחמה"

בבספריה

לקבלת סקירות אמנות ותערוכות למייל

צור קשר

בלוג האמנות של יואל אמת

1 week ago

בלוג האמנות של יואל אמת
בגלריית גן שמואל, קסם בתערוכה של עבודות רקמה. האמנית שרה אבנין גנישר מביאה מרקם זכרונות חיים בעיר רמלה, חוויות ילדות, פורטרטים אנושיים, מחשבות וחלומות בתדר מרגש ומהדהד מהעבר . תערוכה שווה צפיה לחובבי אנושיות, נוסטלגיה עם חיבור להווה פצוע.אוצרת - אורית קוליקובסקי. ... See MoreSee Less

Photo

View on Facebook
· Share

Share on Facebook Share on Twitter Share on Linked In Share by Email

בלוג האמנות של יואל אמת ‏‏ עדכן/עדכנה את הסטטוס שלו/שלה.

1 month ago

בלוג האמנות של יואל אמת

תוכן זה אינו זמין כרגע

View on Facebook
· Share

Share on Facebook Share on Twitter Share on Linked In Share by Email

בלוג האמנות של יואל אמת

2 months ago

בלוג האמנות של יואל אמת
תקומה – על תערוכתה של נורית בהונקר "הדי מלחמה"בספריה העירונית בזכרון יעקב, רח' הדגן 4, מוצגת תערוכת עבודות אסמבלז' המחדשת את פני הספריה. מהיצירות עולה משב הרוח הטופח על פנינו מאז ה -7 באוקטובר, משולב אבדן ,אבל, גבורה וגם תקומה. העבודות הינן אובייקט תלת מימדי מורכב מעצמים וחלקי חפצים, חלקם מאויירים והם ענפי הבנין עליהם בונה נורית בהונקר את חוויותיה ואימרות לבה. בדרכה הארוכה החל מלימוד הנדסת תוכנה ועיצוב פנים , חוותה והשתלמה בטכניקות שונות כדי לחוות דרכי ביטוי לתחושות וחוויות שחוותה. . בתחנתה האחרונה בהנחייתה של האמנית שילה אורינגר פגשה נורית את טכניקת האסמבלז' בה שילבה חלקי חפצים ועצמים שנוצרו בידי אדם והטבע כמכילים זיכרונות של חיים שחלפוyoelemet.co.il/תקומה-על-התערוכה-של-נורית-בהונקר-הדי-מ/ ... See MoreSee Less

Photo

View on Facebook
· Share

Share on Facebook Share on Twitter Share on Linked In Share by Email

בלוג האמנות של יואל אמת ‏‏ עדכן/עדכנה את הסטטוס שלו/שלה.

5 months ago

בלוג האמנות של יואל אמת

תוכן זה אינו זמין כרגע

View on Facebook
· Share

Share on Facebook Share on Twitter Share on Linked In Share by Email

דפי האתר
  • דף בית
  • הבלוג
  • הרשמה לניוזלטר
  • נעים להכיר
צור קשר
צור קשר
הצטרפו אלי בפייסבוק
סקירות אחרונות
עינית הנפש – תערוכתה של חנה בן אליעזר קרטיס -"עפה".

עינית הנפש – תערוכתה של חנה בן אליעזר קרטיס -"עפה".

בגלריה

Being There – An Art Exhibition by Koren Herszkowicz: “Bewitched Alchemy”

Being There – An Art Exhibition by Koren Herszkowicz: “Bewitched Alchemy”

The

חיפוש
© כל הזכויות שמורות ליואל אמת
גלילה לראש העמוד