בגלריה בן עמי אשר ברח' החשמל 12 בתל אביב נפתחה ב 30.8.18 תערוכה שנושאה בתים בתל אביב אך לא רק. תל אביב הינה מרכז אורבני מתחדש ומשיל קליפות. בצד היותה אתר שימור לעידן הבאוהאוס ונחשבת לאתר שימור עולמי בתחום זה, היא מצמיחה מגדלי מגורים ומשרדים "ניו יורקיים" אשר נותנים לה צמיחה מחודשת. תלי בתים ישנים ומפנים את מקומם ואת דייריהם לטובת החדשים והמתחדשים.
(לאה טולצ'ינסקי)
תל אביב היא מרכז עירוני המתהדר בהיותו עיר של 24 שעות ביממה, עתירת מסעדות ומרכזי בילוי, היא גם עיר של מורשת וזכרונות ובפאתיה שכונות ישנות כמו כרם התימנים ואזור נווה צדק אשר שומרים על ניחוח עבר "של פעם". גם יפו העתיקה הנאבקת לשמור על צביונה העתיק בצד מבנים מהתקופה הטורקית, מול שדרות הליכה ורכיבה על אופניים, בצד רחובות עמוסים גלריות של פעם. העיר החלה כתכנית של אדריכל ערים ידוע אשר תכנן את זרימתה מדרום לצפון במקביל לתווי החוף. ממנה נותרו שרטוטים הסטוריים אשר חלקם מוצג בתערוכה. את העבר המתכלה מתארת רחל אלקלעי בכתמיות אסוצאיטיבית ובצבעי אקוורל של עולם נמוג והולך.
(רחל אלקלעי)
מולה ליאה טולצ'יסקי בציורים מוקפדים מתארת בדייקנות פינות בעיר שהיתה פעם אחרת, טרסות מעוגלות ורחובות בהם פסעו אנשים ולא אופניים חשמליות. הציורים עטורי געגוע לאווירה שלא תחזור והינה כבר בבחינת זיכרון צפוי לדהייה. לעומתן מתאר עופר עוז את הדופק של העיר בטכניקה מעורבת ודימויים עכשוויים שהבולט בהם הם האופניים אשר הפכו לכלי רכב אישי מוביל ומאפיין את הרוח הצעירה והחדשה של העיר. מתחם רחוב החשמל בו שוכנת הגלריה זוכה אף הוא לסקירה בציוריו של סרג'יו לרמן, מאדריכליה הראשיים של העיר. הוא מתאר בציורי נגטיב ודמויי שרטוט אדריכלי את המבנים ששררו בעידן הקודם.
(עופר עוז)
עומרי מריאן מביא סדרה של עבודות חימר מייצגות עצמים בשמוש אורבני עם גוון של הומור. הוא חש את הצורך לצקת קמצוץ של טבע בשפע הבטון ואספלט המרכיבים את הנוף העירוני. התערוכה מהווה הזדמנות להצצה בעיר דרך חיוויה על ידי האמנים המציגים ואת האתגר של שימור העבר תוך פינוי דרך להווה המתקדם לעתיד חדש. הווה שאמור להמכיל בני אדם מכל קשת העסוקים והווי השואפים להיות חלק מהחוויה הדינמית של העיר התוססת והמרכזית בישראל תוך שימור השונות וזכות הצמיחה ההדדית לכל אחד.
נעילת התערוכה 2.10.2018. אוצר התערוכה יוחנן הרסון. יח"צ – מיכל סדן.