הצייר והפסל הרי ברון (73), מציג בגלריית האמנים בעין הוד תערוכת עבודות חדשה המבוססת על טכניקת הסטון פיוז’ן (ston fusion). בטכניקה זו הוא משחזר את תהליכי הבריאה הגעשיים שיצרו את כדור הארץ ודרכם הוא מייצר תהליכים מודעים המחקים את ההיווצרות, מחזור החיים והשינוי המתמיד הקיים בטבע ובאדם.
ברון נחשב לאמן בעל מוניטין בינלאומי שהציג עשרות תערוכות יחיד ותערוכות קבוצתיות בגלריות ובמוזיאונים ברחבי העולם (ברלין, לונדון, ניו יורק, מינכן, ג’נבה, אקונה, המבורג, תל אביב, דיסלדורף). הוא עבד לצדו של הפסל הנודע, הנרי מור, הציג במשותף עם חואן מירו, רב האמן הספרדי, שימש ראש המחלקה לטכנולוגיות מתקדמות באקדמיה בברלין, ועבודות הפיסול שלו מוצגות במבחר אוספים, ביניהם במומה בניו יורק, ובמתחמים ציבוריים בארץ ובעולם. החתירה שלו לראשוניות וסוד ההולדה של החיים מלווים את העבודות כפי שהן מלוות את ייסורי הבריאה והלידה מחדש שעובר כדור הארץ והאדם בגלגוליו בחיים.
אחד ממקורות השראתו הוא מוצאה של אמו מארץ האש בדרום אמריקה, שם האנרגיה של פנים כדור הארץ פועמת ומאותת על קיומה כל העת. השראתו נובעת גם ממחדשי הזרם המודרניסטי באמנות אשר בייחודם פרצו דרך לתודעה כשוברי מוסכמות ומסגרות.
העבודות של הרי ברון אינן דומות לעבודות פיסול אחרות. העיבוד אינו מלוטש אם כי עבר גימור מושלם, והטמון בהם רב על הגלוי. חלק מעבודותיו דורש התבוננות בזכוכית מגדלת כדי לראות את העולם הטבוע בהם כסוד ואתגר שהוא משאיר לצופה, נביעות החומר נעות בין מוצק ונוזל ומשדרות מצב אמורפי תמידי דרוך לקראת שינוי וטעון פרשנות. תפיסתו הבסיסית של ברון היא שהאדם מחליף את הטבע ככוח בורא והורס, ובזאת מפר את שיווי המשקל הידוע של הטבע ומחליף אותו בכאוס שמתקדם קדימה אל צמיחה וכיליון גם יחד.
את שיטתו להיתוך אבנים פיתח בסדנה לטכנולוגיה מתקדמת באקדמיה בברלין שהוא מייסדה, וזו פרצה דרך לאמנים רבים שרצו להביע עצמם מחוץ למסגרת. המוטיב השולט בעבודות הוא דואלי, והם החיים והסוף הבלתי נמנע שלהם שיביא ללידה מחודשת, אך לא צפויה. המחזוריות מבוטאת היטב בחלק מהעבודות וכוללת קוטביות של זמנים ומימדים. לעיתים היצירה נראית כשעון חול של זמן נצחי שאינו מדיד אך קיים כל העת. לחובבי האמנות הסימבולית והחקרנית של החיים מהווה התערוכה שלב מעניין והכרחי להתבוננות על החיים דרך מייצגים מעשי אדם מודע אשר כושרו הטכנולוגי נרתם למימד הביטוי ולא לעולם המדע.
הרי ברון מעביר סדנאות לימוד בארץ ובחו"ל על שיטותיו ובין היתר משמש גם כחבר פעיל באגדות הפסלים בישראל בה כיהן גם בתפקידי מפתח. כיום מחלק ברון את זמנו בין ישראל והאקדמיה לאמנות בברלין וממשיך לפתח את שיטותיו בעולם הפיסול. התערוכה תתקיים עד אמצע יוני 2017.